Erősen kezdték az évet a villanyautó eladások

Az EV-Volumes adatgyűjtése szerint 2018 első negyedévében a konnektoros villanyautók (BEV+PHEV) eladásai világszerte 59%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest.

Image result for ev car sales comic

A 312.400 darab új konnektoros nagyobb része, 61%-a tisztán elektromos volt. Az értékesítések első számú hajtóereje továbbra is a támogatások rendszere, a legnagyobb piacok pedig Kína, az Egyesült Államok, Európában Németország és Norvégia. 2017 és 2014 között a tölthető autók eladásai majdnem négyszereződtek, és az EV-Volumes szerint ha ez az ütem folytatódna, akkor 2027-re a tölthetők adnák az autóeladások mintegy felét.

Persze a múltbeli tapasztalatok azt mutatják, hogy új technológiák kezdeti növekedési ütemei nem tarthatók fenn hosszú távon. A villanyautók esetében komoly akadály lehet az akkumulátorok gyártási kapacitásának korlátja, az állami támogatások fenntarthatatlansága, valamint a töltési infrastruktúra fejlődésének elmaradása az eladásokhoz képest.

A középtávú előrejelzések elég széles skálán szóródnak. Az IEA központi szcenáriójában 2030-ra összesen 60 milliós tölthető autóállományra számít (az üzemanyagcellásokkal együtt), de azt is hozzáteszik, hogy ahhoz, hogy 50% esélyünk legyen arra, hogy 1,75 fok alatt tartsuk a globális felmelegedés mértékét, 2030-ra 200 millió tölthető villanyautó kellene forgalomban legyen.

A Bloomberg New Energy Finance előrejelzése szerint a villanyautók teljes állománya 2030-ban mintegy 150 millió darab lesz. Szerintük 2038 körül érik el az 50%-os részesedést az újautók piacán, évi 55 milliós értékesítéssel.

Korábban itt a blogon is foglalkoztunk azzal, hogy a tisztán villanyautók a jelenlegi áramtermelési mix mellett mintegy feleannyi ÜHG kibocsátásért felelősek, mint belső égésű társaiké, tehát a villanyautók elterjedése kedvező hatással lenne a globális felmelegedésre. Ugyanakkor azt is láttuk egy másik bejegyzésünkben, hogy ha a világ összes személyautója tisztán villanyosra cserélődne, akkor a globális ÜHG kibocsátás csak mintegy 3%-kal csökkenne (nagyobb arányú megújuló áramtermeléssel ez a csökkenés is nagyobb lenne), így a villanyautók elterjesztése az ÜHG kibocsátás csökkentésének egy viszonylag drága módja. A Drawdown projekt klímamegoldásokat rangsoroló top-100-as listáján a villanyautók a 26. helyen vannak. Ettől függetlenül a villanyautók széleskörű elterjedése üdvözlendő, nem csak a globális felmelegedés miatt, hanem a városok levegőminőségének javítása miatt is.

A bejegyzés trackback címe:

https://gurulohordo.blog.hu/api/trackback/id/tr1514050986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facebook oldaldoboz

Elérhetőségeink

Magunkról

Energiáról, gazdaságról és minden egyébről.

A posztok szerzői a MOL-csoport dolgozói, írásaik a magánvéleményüket és nem feltétlenül a MOL-csoport hivatalos álláspontját képviselik.

Hírlevél

Our English blog has moved!

United-Kingdom-flag-24.png Visit Barrelperday.com!

 

Címkék

2021 (4) 2022 (4) ACEA (3) Afrika (3) áram (24) atom (10) autó (13) benzin (4) budget (3) car (4) China (6) climate change (17) CO2 (50) coal (3) cseppfolyós földgáz (LNG) (11) demográfia (6) dízel (5) electricity (4) elektromos autó (11) élet (23) élettartam (5) energia (5) energiahatékonyság (8) energiaválság (4) english (73) EU (47) Euro (4) euro (3) Euróövezet (3) Európa (9) Eurozóna (8) Eurozone (4) EV (3) fenntarthatóság (3) finance (3) finomítás (4) földgáz (6) gas (23) gasztro (4) gáz (51) gázár (4) gazdaság (10) Gazprom (19) GDP (3) geopolitika (10) Görögország (5) green (3) háború (6) heavy (3) heti olvasnivaló (129) Hungary (5) IEA (9) import (5) infláció (5) Irán (7) Iran (4) Japán (3) Japan (3) jövő (3) kérdőív (10) kereskedelem (3) kereslet (5) készletek (3) Kína (19) kitekintés (4) kivándorlás (3) klímaváltozás (24) költségvetés (5) környezetvédelem (22) Koronavírus (6) koronavírus (4) Közel-Kelet (3) közlekedés (10) KSH (6) life (3) light (6) LNG (20) magyar (139) Magyarország (16) megújulók (19) MidEast (8) munkaerőpiac (5) napelem (5) off-topic (33) oil (23) olaj (57) olajár (24) OPEC (8) OPEC+ (4) Oroszország (37) összefoglaló (3) palagáz (10) palaolaj (3) pénzügyek (17) petrolkémia (3) politika (10) poll (3) portfolioblogger (333) prices (4) renewables (11) Russia (4) Saudi Arabia (4) shale gas (3) szankciók (4) Szaúd-Arábia (7) szén (6) széndioxid (6) szolgálati (10) társadalmi problémák (3) tech (9) Tesla (3) transport (3) Ukrajna (12) USA (29) utazás (5) üzemanyag (10) várakozások (5) vásárlóerő-paritás (3) Venezuela (5) video (4) Összes címke
süti beállítások módosítása