Keressük azokat a munkákat, amik csak Magyarországon léteznek

Elektromos-útdíj pénztáros? Rezsibiztos? Az automata beengedőkapuk mellett álló BKV-ellenőr? Várjuk a további ötleteket csak nálunk létező munkákra!

[Update]: a poszt végén a beérkezett kommentekkel frissítve.

Egy kis pénteki light. Zseniális poszt jelent meg a Quora oldalon: Mi az a munka, ami csak egy bizonyos országban létezik?

  • Iránban például bérelhetsz embert, hogy a kocsid után futva letakarja a rendszámot, hogy a kamerák ne olvashassák le a tiltott zónában.teheran.jpg

 

  • Vagy Indiában valaki abból él, hogy vonaton utazik: ugyanis a mozgássérültek nemcsak nagy kedvezményt kapnak, de vihetnek is magukkal még egy embert…
  • Közgazdászoknak csemege: Szintén Indiában vonaton bliccelőknek biztosítást kötő „alkusz”. Annyian utaznak, hogy az ellenőrök csak szúrópróbaszerűen ellenőriznek. Ha elkapnak valakit, aki előtte biztosítást kötött, a kifizetett bírság 100%-os visszafizetését garantálja a „biztosító”. Ez azért lehetséges, mert kevés embert kapnak el, míg sokan félnek tőle és kötnek biztosítást.
  • És Vietnám egyes elzárt részein állítólag nejlonzsákban viszik át (pénzért) a tanárokat-diákokat az iskolába a megáradt folyón

vietnam.png

Még sok zseniális extrém munka van, az elefántöltöztetőtől az állateledel-kóstolón át a csatornából biciklit takarítóig vagy a részeg bulizókat árammal megrázóig. Sajnos regisztrálni kell a Quora-ra, de azért megéri átkattintani.

Mielőtt a csak Magyarországon létező állásokra térnénk, pár közgazdasági tanulság az állások listájából (ha úgy tetszik közhely).

  1. A fizetőképes kereslet mindig megteremti a kínálatot.
  2. Az esetek jelentős részében az állami szabályozás furcsaságai szülik az összgazdasági szinten nagyon nem hatékony kerülő megoldásokat.
  3. A fejlődő országokban ezekből jóval több van. Ránézésre India kiugróan vezet a bizarr állásokban.

 

Magyar állások, amik máshol nem léteznek

Jöjjenek végül a magyar példák, amik eddig eszünkbe jutottak.

 

  • Elektromos-útdíj pénztáros. Vajon van olyan máshol, hogy a kamionosok az elektromos útdíjat automatáknál fizetik? Ezért aztán sok állást lehet találni e-útdíj pénztárosként.
  • Rezsibiztos. Na ez már biztosan hungarikum. Csakúgy, mint az
  • Egyes nemzetközi pénzügyi szervezetekkel való kapcsolattartásért felelős tárca nélküli miniszter posztja volt, már amíg létezett.
  • Állami boldogságkutató műhely munkatársa. Erről a remek állásról is már csak múlt időben beszélhetünk...

5770258_fb3708251308cf0b7dd9f8847058667f_wm.jpg

 

metro3.jpg

 

Update: az olvasók kommentjei/ötletei

  • Mint sokan írták, "Automata beengedőkapuk mellett álló BKV-ellenőr: Londonban, NY-ban, Berlinben és Párizsban is gyakori. Bár tény, hogy a feladat más: általában a turistáknak segítenek, nem az utasokat inzultálják."
  • A tudatos nemzeti közjogi gondolkodás megalapozásával és ehhez kapcsolódva az ADOTT ORSZÁG kulturális értékeinek megőrzésével és fejlesztésével összefüggő feladatok ellátásáért felelős miniszterelnöki megbízott!
  • A klasszikus "Automata metró vezetőfülkéjében azért ülő vezető, hogy az utas ne ijedjen meg."
  • Nyugdíjvédelmi biztos, gépjárműátirólehúzóseftesnepper(?)

 

Olyan állásod van, ami más országban nem létezik? Vagy tudsz ilyet Magyarországon? Írd meg itt, vagy a Facebook-oldalunkon!

Ha tetszett a poszt, kövesd a Guruló hordó blogot Facebookon!

 

Vagy iratkozz fel hírlevelünkre!

Kösz Gyurinak az e-útdíjas ötletet! Mi a Quora-posztot a Marginal Revolution oldalon találtuk, de utólag rákerestünk, és az Index is lehozta röviden a jobb sávban. Képek: Quora, Index, superiorhirek.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://gurulohordo.blog.hu/api/trackback/id/tr546050207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facebook oldaldoboz

Elérhetőségeink

Magunkról

Energiáról, gazdaságról és minden egyébről.

A posztok szerzői a MOL-csoport dolgozói, írásaik a magánvéleményüket és nem feltétlenül a MOL-csoport hivatalos álláspontját képviselik.

Hírlevél

Our English blog has moved!

United-Kingdom-flag-24.png Visit Barrelperday.com!

 

Címkék

2021 (4) 2022 (4) ACEA (3) Afrika (3) áram (24) atom (10) autó (13) benzin (4) budget (3) car (4) China (6) climate change (17) CO2 (50) coal (3) cseppfolyós földgáz (LNG) (11) demográfia (6) dízel (5) electricity (4) elektromos autó (11) élet (23) élettartam (5) energia (5) energiahatékonyság (8) energiaválság (4) english (73) EU (47) euro (3) Euro (4) Euróövezet (3) Európa (9) Eurozóna (8) Eurozone (4) EV (3) fenntarthatóság (3) finance (3) finomítás (4) földgáz (6) gas (23) gasztro (4) gáz (51) gázár (4) gazdaság (10) Gazprom (19) GDP (3) geopolitika (10) Görögország (5) green (3) háború (6) heavy (3) heti olvasnivaló (129) Hungary (5) IEA (9) import (5) infláció (5) Iran (4) Irán (7) Japan (3) Japán (3) jövő (3) kérdőív (10) kereskedelem (3) kereslet (5) készletek (3) Kína (19) kitekintés (4) kivándorlás (3) klímaváltozás (24) költségvetés (5) környezetvédelem (22) Koronavírus (6) koronavírus (4) Közel-Kelet (3) közlekedés (10) KSH (6) life (3) light (6) LNG (20) magyar (139) Magyarország (16) megújulók (19) MidEast (8) munkaerőpiac (5) napelem (5) off-topic (33) oil (23) olaj (57) olajár (24) OPEC (8) OPEC+ (4) Oroszország (37) összefoglaló (3) palagáz (10) palaolaj (3) pénzügyek (17) petrolkémia (3) politika (10) poll (3) portfolioblogger (333) prices (4) renewables (11) Russia (4) Saudi Arabia (4) shale gas (3) szankciók (4) Szaúd-Arábia (7) szén (6) széndioxid (6) szolgálati (10) társadalmi problémák (3) tech (9) Tesla (3) transport (3) Ukrajna (12) USA (29) utazás (5) üzemanyag (10) várakozások (5) vásárlóerő-paritás (3) Venezuela (5) video (4) Összes címke
süti beállítások módosítása