Metrótérképre raktuk a budapesti ingatlanárakat

Egy metrómegálló távolság 80 ezer forintos különbséget is jelenthet az átlagos négyzetméterárban. Kitalálod, hogy melyik az a megálló? Londoni mintára feltettük egy térképre, hogy változnak a lakásárak megállóról megállóra. Avagy tessék vigyázni, az ajtók záródnak.

bpmetro_teaser.png

A Thrillist összerakott egy érdekes ábrát arról, melyik londoni metrómegállónál mennyibe kerül lakást bérelni. Igen, eltaláltad, mindenhol nagyon sokba.

Megtetszett az ötlet, és (bár nálunk jóval kevesebb a metróvonal) az Otthontérkép adatait és a BKK térképét felhasználva megcsináltuk ugyanezt Budapestre: az eladási és kiadási árakra is. Ha egy megálló teljesen egy, az Otthontérkép által meghatározott területen belül fekszik (például a Mexikói úti Herminamezőn), az adott terület 2014-es eladási átlagárát írtuk be. Ha egy megálló több terület határán fekszik, egyszerűen átlagoltuk a kerületek árait. (Még sokkal több érdekesség van a honlapjukon, ha érdekel a téma, érdemes böngészgetni) bpmetro.jpg

  – Mi az a három tényező, ami meghatározza egy lakás négyzetméterenkénti árát?
  – Lokáció, lokáció, lokáció! – ahogy egy kedves tanárom tanította

És tényleg! A térképen is látható ahogyan a város központja felé nőnek az árak. Rengeteg érdekességről lehetne beszélni – számítunk a ti észrevételeitekre is – mi csak párat emelnénk ki:

  • A Rákóczi-Blaha-Keleti-II János Pál pápa tér környéke olcsó ha hasonlóan jó közlekedéssel rendelkező helyekkel hasonlítjuk össze (például Klinikák, Lehel tér). Ez elsősorban a külső Nyolcadik kerület rossz hírnevének és lepusztult épületállományának köszönhető.
  • A legnagyobb különbség két megálló között a Gyöngyösi utca és Újpest Városkapu között van. Ebből két következtetést is le lehet vonni: egyrészt hogy Újpest Angyalföldhöz képest nagyon olcsó, illetve hogy ha összehasonlítjuk az M2 északi és déli vonalát akkor feltűnik, hogy a Lehel-Gyöngyösi utca közötti rész mennyire magasan árazott.

Az utóbbi másfél évben beindult a lakáspiac, elkezdtek növekedni az árak. Ennek az árnövekedésnek az első részét lehet látni a következő ábrán, 2013 és 2014 között. Azóta az árak tovább nőttek (de sajnos az Otthontérképen csak a 2014-es árak érhetők el ilyen formában): bpmetro_valtozas.png

Itt már közel sem egyértelmű a helyzet. A belvárosi kerületek alig növekedtek (mondjuk itt kevésbé is mentek le a 2008-as válság után), a külső részek pedig 1-3%-al nőttek. Érdekes megfigyelni Kelenföld árnövekedését, amit valószínűleg az M4 megnyitásának is köszönhetnek.

Végül itt van a londoni térkép budapesti megfelelője: a kiadási árak városon belüli eltérései nagyon hasonlítanak a korábban látott eladási árakéira: bpmetro_kiado.png

 

Ha tetszett a poszt, kövesd a Guruló hordó blogot Facebookon!

 

Vagy iratkozz fel hírlevelünkre!

A bejegyzés trackback címe:

https://gurulohordo.blog.hu/api/trackback/id/tr537871350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facebook oldaldoboz

Elérhetőségeink

Magunkról

Energiáról, gazdaságról és minden egyébről.

A posztok szerzői a MOL-csoport dolgozói, írásaik a magánvéleményüket és nem feltétlenül a MOL-csoport hivatalos álláspontját képviselik.

Hírlevél

Our English blog has moved!

United-Kingdom-flag-24.png Visit Barrelperday.com!

 

Címkék

2021 (4) 2022 (4) ACEA (3) Afrika (3) áram (24) atom (10) autó (13) benzin (4) budget (3) car (4) China (6) climate change (17) CO2 (50) coal (3) cseppfolyós földgáz (LNG) (11) demográfia (6) dízel (5) electricity (4) elektromos autó (11) élet (23) élettartam (5) energia (5) energiahatékonyság (8) energiaválság (4) english (73) EU (47) euro (3) Euro (4) Euróövezet (3) Európa (9) Eurozóna (8) Eurozone (4) EV (3) fenntarthatóság (3) finance (3) finomítás (4) földgáz (6) gas (23) gasztro (4) gáz (51) gázár (4) gazdaság (10) Gazprom (19) GDP (3) geopolitika (10) Görögország (5) green (3) háború (6) heavy (3) heti olvasnivaló (129) Hungary (5) IEA (9) import (5) infláció (5) Iran (4) Irán (7) Japán (3) Japan (3) jövő (3) kérdőív (10) kereskedelem (3) kereslet (5) készletek (3) Kína (19) kitekintés (4) kivándorlás (3) klímaváltozás (24) költségvetés (5) környezetvédelem (22) Koronavírus (6) koronavírus (4) Közel-Kelet (3) közlekedés (10) KSH (6) life (3) light (6) LNG (20) magyar (139) Magyarország (16) megújulók (19) MidEast (8) munkaerőpiac (5) napelem (5) off-topic (33) oil (23) olaj (57) olajár (24) OPEC (8) OPEC+ (4) Oroszország (37) összefoglaló (3) palagáz (10) palaolaj (3) pénzügyek (17) petrolkémia (3) politika (10) poll (3) portfolioblogger (333) prices (4) renewables (11) Russia (4) Saudi Arabia (4) shale gas (3) szankciók (4) Szaúd-Arábia (7) szén (6) széndioxid (6) szolgálati (10) társadalmi problémák (3) tech (9) Tesla (3) transport (3) Ukrajna (12) USA (29) utazás (5) üzemanyag (10) várakozások (5) vásárlóerő-paritás (3) Venezuela (5) video (4) Összes címke
süti beállítások módosítása