LNG-hajóval a sarkkörön túlra, avagy a klímaváltozás hatása az energiaiparra

A Gazprom a világon először a Jeges-tengeren keresztül szállít LNG-t Japánba, ráadásul novemberben. Ez az út három héttel rövidebb, mint ha délfele kerülnének, ráadásul a Szuez-csatornánál sem kell fizetni. Mindezt a klímaváltozás, a sarki jég vékonyodása tette lehetővé.

Ahogy a BBC beszámolójából kiderül, az út egyelőre kísérlet, de ha beválik - a sarki jég pedig tovább vékonyodik -, nagyon megérheti arra vinni a norvég vagy orosz cseppfolyósított gázt Ázsiába: kisebb az üzemanyagfogyasztás, kevesebb ideig áll lekötve a tőke, és a Szuez-csatornánál sem kell fizetni. Még akkor is, ha cserébe jégtörő hajókkal kell biztosítani az utat. Minek ide vezeték Oroszországból Kínába?

_64341107_ship1.jpgForrás: BBC

A jég idén minden eddiginél kisebb területet foglalt el az Északi-sark körül. A lenti képen a 2012-es szintet az utóbbi harminc év átlagához (sárga vonal) hasonlítva látjuk.

arctic.jpgAz északi-sarki jégtakaró minden korábbinál kisebb. Forrás: NASA

A bejegyzés trackback címe:

https://gurulohordo.blog.hu/api/trackback/id/tr754925992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facebook oldaldoboz

Elérhetőségeink

Magunkról

Energiáról, gazdaságról és minden egyébről.

A posztok szerzői a MOL-csoport dolgozói, írásaik a magánvéleményüket és nem feltétlenül a MOL-csoport hivatalos álláspontját képviselik.

Hírlevél

Our English blog has moved!

United-Kingdom-flag-24.png Visit Barrelperday.com!

 

Címkék

2021 (4) 2022 (4) ACEA (3) Afrika (3) áram (24) atom (10) autó (13) benzin (4) budget (3) car (4) China (6) climate change (17) CO2 (50) coal (3) cseppfolyós földgáz (LNG) (11) demográfia (6) dízel (5) electricity (4) elektromos autó (11) élet (23) élettartam (5) energia (5) energiahatékonyság (8) energiaválság (4) english (73) EU (47) Euro (4) euro (3) Euróövezet (3) Európa (9) Eurozóna (8) Eurozone (4) EV (3) fenntarthatóság (3) finance (3) finomítás (4) földgáz (6) gas (23) gasztro (4) gáz (51) gázár (4) gazdaság (10) Gazprom (19) GDP (3) geopolitika (10) Görögország (5) green (3) háború (6) heavy (3) heti olvasnivaló (129) Hungary (5) IEA (9) import (5) infláció (5) Iran (4) Irán (7) Japán (3) Japan (3) jövő (3) kérdőív (10) kereskedelem (3) kereslet (5) készletek (3) Kína (19) kitekintés (4) kivándorlás (3) klímaváltozás (24) költségvetés (5) környezetvédelem (22) Koronavírus (6) koronavírus (4) Közel-Kelet (3) közlekedés (10) KSH (6) life (3) light (6) LNG (20) magyar (139) Magyarország (16) megújulók (19) MidEast (8) munkaerőpiac (5) napelem (5) off-topic (33) oil (23) olaj (57) olajár (24) OPEC (8) OPEC+ (4) Oroszország (37) összefoglaló (3) palagáz (10) palaolaj (3) pénzügyek (17) petrolkémia (3) politika (10) poll (3) portfolioblogger (333) prices (4) renewables (11) Russia (4) Saudi Arabia (4) shale gas (3) szankciók (4) Szaúd-Arábia (7) szén (6) széndioxid (6) szolgálati (10) társadalmi problémák (3) tech (9) Tesla (3) transport (3) Ukrajna (12) USA (29) utazás (5) üzemanyag (10) várakozások (5) vásárlóerő-paritás (3) Venezuela (5) video (4) Összes címke
süti beállítások módosítása