Kínában elkészült egy újabb, gigantikus, ultranagyfeszültségű villanyvezeték

Nemrég adtak hírt arról, hogy Kínában sikeresen tesztelték a világ első 1100 kV-os egyenáramú távvezetékét. Hossza 3324 km, amivel az észak-nyugati régióból szállítja a szélerőművek által megtermelt áramot a keleti, nagy áraméhségű ipari régiókba.

Kép forrása

A kínai ultranagyfeszültségű átviteli hálózat fejlesztése nem újkeletű dolog, tíz éve használnak ilyeneket, de az 1100 kV-os egyenáram világelső. Ennek építéséről korábban mi is beszámoltunk itt a blogon (Ami a dróton átfér). Hossza európai mércével lenyűgöző, nagyjából a Lisszabon-Helsinki távnak felel meg. Óriási jelentősége van abban, hogy Kína észak-nyugati régióiban kiépített nagy szél- és naperőmű kapacitásokat nem kell majd az átviteli vezeték hiánya miatt visszafogni, hanem viszonylag kis veszteséggel el lehet juttatni az áramot oda, ahol igény van rá.

A beruházás költsége állítólag 6 milliárd dollár volt, kapacitása 12 GW, ami 50 millió kínai háztartás fogyasztását tudja kiszolgálni. Ennyi áramot 25000 vonatnyi szénszállítmány tudna előállítani szénerőművekben.

Ultranagyfeszültségű hálózat egyébként Európában is van, főleg tengeri útvonalakon használják, de a kínai rekordnál alacsonyabb feszültségen és kisebb energiaátviteli kapacitással (az alábbi ábrán pirossal a meglévő vezetékek, zölddel az építés alattiak, kékkel a tervezettek).

A bejegyzés trackback címe:

https://gurulohordo.blog.hu/api/trackback/id/tr1815307642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facebook oldaldoboz

Elérhetőségeink

Magunkról

Energiáról, gazdaságról és minden egyébről.

A posztok szerzői a MOL-csoport dolgozói, írásaik a magánvéleményüket és nem feltétlenül a MOL-csoport hivatalos álláspontját képviselik.

Hírlevél

Our English blog has moved!

United-Kingdom-flag-24.png Visit Barrelperday.com!

 

Címkék

2021 (4) 2022 (4) ACEA (3) Afrika (3) áram (24) atom (10) autó (13) benzin (4) budget (3) car (4) China (6) climate change (17) CO2 (50) coal (3) cseppfolyós földgáz (LNG) (11) demográfia (6) dízel (5) electricity (4) elektromos autó (11) élet (23) élettartam (5) energia (5) energiahatékonyság (8) energiaválság (4) english (73) EU (47) Euro (4) euro (3) Euróövezet (3) Európa (9) Eurozóna (8) Eurozone (4) EV (3) fenntarthatóság (3) finance (3) finomítás (4) földgáz (6) gas (23) gasztro (4) gáz (51) gázár (4) gazdaság (10) Gazprom (19) GDP (3) geopolitika (10) Görögország (5) green (3) háború (6) heavy (3) heti olvasnivaló (129) Hungary (5) IEA (9) import (5) infláció (5) Iran (4) Irán (7) Japán (3) Japan (3) jövő (3) kérdőív (10) kereskedelem (3) kereslet (5) készletek (3) Kína (19) kitekintés (4) kivándorlás (3) klímaváltozás (24) költségvetés (5) környezetvédelem (22) Koronavírus (6) koronavírus (4) Közel-Kelet (3) közlekedés (10) KSH (6) life (3) light (6) LNG (20) magyar (139) Magyarország (16) megújulók (19) MidEast (8) munkaerőpiac (5) napelem (5) off-topic (33) oil (23) olaj (57) olajár (24) OPEC (8) OPEC+ (4) Oroszország (37) összefoglaló (3) palagáz (10) palaolaj (3) pénzügyek (17) petrolkémia (3) politika (10) poll (3) portfolioblogger (333) prices (4) renewables (11) Russia (4) Saudi Arabia (4) shale gas (3) szankciók (4) Szaúd-Arábia (7) szén (6) széndioxid (6) szolgálati (10) társadalmi problémák (3) tech (9) Tesla (3) transport (3) Ukrajna (12) USA (29) utazás (5) üzemanyag (10) várakozások (5) vásárlóerő-paritás (3) Venezuela (5) video (4) Összes címke
süti beállítások módosítása