A kínai cégek kijönnek a spájzból. Focivébé különkiadás

Két meccs között egy rövid poszt. Mit mond neked a Yingli Solar név? A) minden vébémeccsen láthatom a reklámtáblájukat, B) kínai cég, a világ legnagyobb napelemgyártója, C) mindkettő

A helyes válasz: C)

Megvan ez a kép a vébé-meccsekről?

yingli.jpg

 

A Yingli Solar cég nem kispályás: ők adják el a legtöbb napelemet a világon, tavaly több mint 3 GW-ot, a világon összesen eladott mennyiség közel 10%-át. Napelemeiket a világon szinte mindenhol, így Magyarországon is lehet kapni. Részvényük a New York-i Tőzsdén jegyzett.

Nagyon profi a honlapjuk, Facebook oldaluk, kedvencem ez az egyszerű, letisztult grafika arról, hogyan készül a napelem.

És nagyon szeretik a focit

Ők voltak az első kínai cég és az első megújuló energiacég, akik a focivébét szponzorálták (már 2010-ben is). Nemcsak pénzzel támogatják a brazil vébét, hanem több stadionnál –köztük a Riói Maracanánál– építettek napelem-rendszert (összesen több mint 1MW-ot), ami a meccsek alatti áramigény 30-50%-át biztosítja (több mint 6000 brazil áramigényét évente).

A vébé mellett a Bayern Münchent és az amerikai foci (soccer) válogatottat is támogatják.

Kijönnek a spájzból

A vébé-szponzoráció is jól mutatja (ha még nem tűnt volna fel), hogy a nagy kínai cégek próbálnak felmászni az értéklánc magasabb lépcsőfokára, és egyre inkább úgy működni a világpiacon, mint nyugati társaik. Gondoljunk csak a Lenovora, Huaweire vagy az Alibabára. (Hosszabban ld. pl az Economist múltkori Business in Asia Special Report-ját.)

De vajon megéri-e nekik a szponzoráció?

Nem vagyunk teljesen meggyőződve, hogy megéri a Yinglinek a vébét szponzorálni. A vébén reklámozó cégek többsége (Coca Cola, Adidas, McDonalds) jóval inkább fogyasztói termékeket (consumer goods) gyárt, ahol a brandnek elsőrendű szerepe van.

A napelem egyelőre nem tűnik ilyen terméknek. Többségét nem magánfogyasztók veszik. Ráadásul annyira gyorsan fejlődött a technológia, csökkentek a költségek, hogy igazából „márkahűséget” kialakítani elég nehéz lehet. Ha egy cég olcsóbbat ajánl, azt veszik.

Ráadásul nem úgy tűnt, hogy a kínai termékek minőségével szemben bizonytalanok lennének a vásárlók, legalábbis az alapján, hogy a kínai gyártók hogy letarolták a piacot az elmúlt években. (Jó persze lehet, hogy mindez azért van, mert a Yingli támogatta a 2010-es vébét…)

A brand szerepét mérsékli, hogy ha lehet is villogni a napelemmel, akkor magával a ténnyel hogy „bezzeg én már felszereltem a házamra”, és nem azzal, hogy én Yingli Solar márkájú napelemet tettem fel.

És nem úgy néz ki, hogy a verseny „beállna”. A kínai konkurencia mellett Elon Musk is hangzatos terveket jelentett be a napenergia-szektorban (már a múltkori linkajánlónkban is szerepelt pl. ez az összefoglaló). A Yingli stabilan veszteséges.

Ennyi ingyenreklám után

Most visszakapcsolunk a stúdióba, hamarosan kezdődik a következő félidő.

 

Ha tetszett a poszt, kövesd a Guruló hordó blogot Facebookon!

 

Vagy iratkozz fel hírlevelünkre!

A kép forrása: sohu.com

A bejegyzés trackback címe:

https://gurulohordo.blog.hu/api/trackback/id/tr96415699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facebook oldaldoboz

Elérhetőségeink

Magunkról

Energiáról, gazdaságról és minden egyébről.

A posztok szerzői a MOL-csoport dolgozói, írásaik a magánvéleményüket és nem feltétlenül a MOL-csoport hivatalos álláspontját képviselik.

Hírlevél

Our English blog has moved!

United-Kingdom-flag-24.png Visit Barrelperday.com!

 

Címkék

2021 (4) 2022 (4) ACEA (3) Afrika (3) áram (24) atom (10) autó (13) benzin (4) budget (3) car (4) China (6) climate change (17) CO2 (50) coal (3) cseppfolyós földgáz (LNG) (11) demográfia (6) dízel (5) electricity (4) elektromos autó (11) élet (23) élettartam (5) energia (5) energiahatékonyság (8) energiaválság (4) english (73) EU (47) Euro (4) euro (3) Euróövezet (3) Európa (9) Eurozóna (8) Eurozone (4) EV (3) fenntarthatóság (3) finance (3) finomítás (4) földgáz (6) gas (23) gasztro (4) gáz (51) gázár (4) gazdaság (10) Gazprom (19) GDP (3) geopolitika (10) Görögország (5) green (3) háború (6) heavy (3) heti olvasnivaló (129) Hungary (5) IEA (9) import (5) infláció (5) Iran (4) Irán (7) Japán (3) Japan (3) jövő (3) kérdőív (10) kereskedelem (3) kereslet (5) készletek (3) Kína (19) kitekintés (4) kivándorlás (3) klímaváltozás (24) költségvetés (5) környezetvédelem (22) Koronavírus (6) koronavírus (4) Közel-Kelet (3) közlekedés (10) KSH (6) life (3) light (6) LNG (20) magyar (139) Magyarország (16) megújulók (19) MidEast (8) munkaerőpiac (5) napelem (5) off-topic (33) oil (23) olaj (57) olajár (24) OPEC (8) OPEC+ (4) Oroszország (37) összefoglaló (3) palagáz (10) palaolaj (3) pénzügyek (17) petrolkémia (3) politika (10) poll (3) portfolioblogger (333) prices (4) renewables (11) Russia (4) Saudi Arabia (4) shale gas (3) szankciók (4) Szaúd-Arábia (7) szén (6) széndioxid (6) szolgálati (10) társadalmi problémák (3) tech (9) Tesla (3) transport (3) Ukrajna (12) USA (29) utazás (5) üzemanyag (10) várakozások (5) vásárlóerő-paritás (3) Venezuela (5) video (4) Összes címke
süti beállítások módosítása