Tényleg kevés személyautó van Ázsiában?

A közlekedés energiafogyasztásának megoszlása az egyes lehetséges módozatok között meglepően azonos a különböző fejlettségű országokban. Afrika vagy Oroszország nem igazán különbözik ebben Kanadától vagy az EU-tól. Kína és India viszont kilógnak a sorból.

 

A világ különböző pontjain, jövedelemszinttől és földrajzi adottságoktól függetlenül, nagyon hasonló a megoszlása a különböző személy- és teherszállítási formáknak a közlekedés energiafogyasztásában. Mit is jelent ez? Valami olyasmit, hogy a személy- és teherszállítás nem teljesen függetlenek egymástól, hatnak egymásra és amikor a szűkös energiáért versenyeznek, a legtöbb helyen valamiért ugyanúgy osztozkodnak. Ez igaz a fejlődő Ázsia nagy részére, Afrikára és a fejlett világra is.

Kína és India azonban kilóg ebből a szempontból. Nem fognám az országok nagy méretére, hiszen Oroszország vagy az Egyesült Államok sem kis országok. A nagy szegénységre sem, hiszen láttuk, hogy inkább az a törvényszerű, hogy az alacsony jövedelmű országok is bekonvergálnak az átlaghoz. Nem tudom a választ, de várom a lehetséges magyarázatokat!

Nem kell viszont kristálygömb ahhoz, hogy ezek alapján látványos energiafogyasztás bővülést várjunk a személyautó-használatban Kínában és Indiában. Vagyis, én a várható kínai lassulás és pár hónapja visszaeső (bár összességében még mindig növekvő) kínai autóeladások miatt sem aggódnék túlzottan, mert a személyautók száma és használata is dinamikusan fog nőni még egy jó ideig, akármilyen világ jön. Persze lehet, hogy nem benzint, hanem áramot fognak fogyasztani, de az energiafelhasználásuk aránya várhatóan nőni fog. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gurulohordo.blog.hu/api/trackback/id/tr5314324037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facebook oldaldoboz

Elérhetőségeink

Magunkról

Energiáról, gazdaságról és minden egyébről.

A posztok szerzői a MOL-csoport dolgozói, írásaik a magánvéleményüket és nem feltétlenül a MOL-csoport hivatalos álláspontját képviselik.

Hírlevél

Our English blog has moved!

United-Kingdom-flag-24.png Visit Barrelperday.com!

 

Címkék

2021 (4) 2022 (4) ACEA (3) Afrika (3) áram (24) atom (10) autó (13) benzin (4) budget (3) car (4) China (6) climate change (17) CO2 (50) coal (3) cseppfolyós földgáz (LNG) (11) demográfia (6) dízel (5) electricity (4) elektromos autó (11) élet (23) élettartam (5) energia (5) energiahatékonyság (8) energiaválság (4) english (73) EU (47) Euro (4) euro (3) Euróövezet (3) Európa (9) Eurozóna (8) Eurozone (4) EV (3) fenntarthatóság (3) finance (3) finomítás (4) földgáz (6) gas (23) gasztro (4) gáz (51) gázár (4) gazdaság (10) Gazprom (19) GDP (3) geopolitika (10) Görögország (5) green (3) háború (6) heavy (3) heti olvasnivaló (129) Hungary (5) IEA (9) import (5) infláció (5) Irán (7) Iran (4) Japán (3) Japan (3) jövő (3) kérdőív (10) kereskedelem (3) kereslet (5) készletek (3) Kína (19) kitekintés (4) kivándorlás (3) klímaváltozás (24) költségvetés (5) környezetvédelem (22) koronavírus (4) Koronavírus (6) Közel-Kelet (3) közlekedés (10) KSH (6) life (3) light (6) LNG (20) magyar (139) Magyarország (16) megújulók (19) MidEast (8) munkaerőpiac (5) napelem (5) off-topic (33) oil (23) olaj (57) olajár (24) OPEC (8) OPEC+ (4) Oroszország (37) összefoglaló (3) palagáz (10) palaolaj (3) pénzügyek (17) petrolkémia (3) politika (10) poll (3) portfolioblogger (333) prices (4) renewables (11) Russia (4) Saudi Arabia (4) shale gas (3) szankciók (4) Szaúd-Arábia (7) szén (6) széndioxid (6) szolgálati (10) társadalmi problémák (3) tech (9) Tesla (3) transport (3) Ukrajna (12) USA (29) utazás (5) üzemanyag (10) várakozások (5) vásárlóerő-paritás (3) Venezuela (5) video (4) Összes címke
süti beállítások módosítása